Jaja su superhrana

Prirodna jaja su lijek i superhrana. U svoju ishranu uvrstite prirodna jaja kao jedan od stupova ishrane i dobit ćete dobro zdravlje, jak imunitet i zaštitu od bolesti. Sirovo, prirodno jaje je najidealniji izbor!

 

Od davnina su jaja smatrana vrhunskom hranom. To nije bilo bez razloga. Jaja to zaista i jesu. Ne mislim pri tome na jaja masovne proizvodnje, nego na ekološka jaja proizvedena na način da kokoši slobodno biraju hranu po livadi i zemlji. Prirodna hrana kokoši su razni kukci, a ne koncentrati. Takva jaja su bogatija vitaminima, mineralima i neophodnim, esencijalnim omega 3 masnoćama.  Nitko me ne može uvjeriti da je prirodno jaje isto kao i jaje masovnog uzgoja. Kada probate domaća jaja, to zaista pamtite i shvatite da su prirodna jaja sasvim druga kategorija vrednovanja hrane.

jaja

Općenito, cijelo jaje je superhrana. Počevši od same ljuske i svih njegovih slojeva. Zaboravite priče o štetnosti kolesterola. Kolesterol iz jaja vam je neophodna kao i svi ostali nutrijenti kojima jaje obiluje. Hrana današnjeg čovjeka je kalorijski bogata, ali je nutritivno do krajnje mjere osiromašena. Bolesti današnjice su uzrokovane upravo tom činjenicom. Jaje je namirnica koja spašava ishranu čovjeka i oduvijek je to i bila. Ako ikako možete, potrudite se da upravo to jaje bude prirodno i ekološko. U tom slučaju ga konzumirajte cijelog. Iskoristite i ljusku i unutrašnjost. Jaje je ljekovito i savršena ljudska hrana.

Žumanjak

Mnogi će se iznenaditi činjenicom da je upravo žumanjak ono što jaje čini nutritivno bogatom namirnicom. Osim proteina i masnoća, jaje sadrži važne minerale kao što su magnezij, kalcij, željezo, cink, bakar, selen i druge. Žumanjak sadrži sve vitamine iz B skupine te sva četiri vitamina topiva u mastima A, E, D i K, koji su važni katalizatori potrebni za asimilaciju svih proteina, vitamina i minerala. Žumanjak također sadrži esencijalne masne kiseline iz obitelji omege-3, te karotenoide kao što su lutein i zeaksantin, koji imaju svojstva da štite oči i zdravi vid. Jaje sadrži aminokiseline tryptophan i tyrosine koji djeluju kao antioksidansi, čisteći organizam od slobodnih radikala što predstavlja zaštitu od srčanih bolesti i raka.

 

Najbolje je konzumirati sirov žutanjak ili općenito cijelo jaje. Toplinskom obradom uništavaju se enzimi i neki nutrijenti. Ekološka jaja manje su izložena zarazama i bolestima nego jaja iz zatvorenog uzgoja. To je još jedna prednost prirodnih jaja. Ako jaja uzimate sirova, što je najidealnije, onda je bitno da su što prirodnija.

Sirovi žutanjci su učinkovitiji i nutritivno bogatiji nego bilo koji multivitaminski kompleks. Prirodni multivitaminski kompleks vam je nadohvat ruke i nemojte da vas zavaraju farmaceutski pripravci. Najdjelotvornija nutritivna bomba vam je dostupna i jeftina u obliku običnog, prirodnog jajeta.

jaja

Bjelanjak

Bjelanjak sadrži uglavnom proteine dok je sadržaj skoro svih drugih nutrijenata koncentriran u žumanjku.

Ljuska

Ljuska od jaja je najbolji prirodni izvor kalcija. Tijelo ga lako apsorbira u tom obliku upravo zato što je po kemijskom sastavu gotovo identičan ljudskim kostima i zubima. Zaboravite tabletne nadopune i prihvatite prirodnu nadopunu u obliku ljuske od jaja. Naravno da je najidealnije jaje prirodnog porijekla. Osim kalcija , ljuska jaja sadrži vrlo važne elemente u tragovima: željezo, bakar, mangan, cink, flour ,fosfor, krom...

 

Mljevena ljuska od jaja je idealna, prirodna nadopuna kalcija. Preporučuje se dnevno 1,5-3 g mljevene ljuske.

Priprema ljuski

Ljuske od jaja oprati i osušiti. Malo ih zdrobite i popržite u suhoj tavi. Kada se smjesa ohladi, sameljite ljuske u blenderu, dok ne dobijte prah.

 

Prah uzimate jedan put na dana, a najbolje natašte, ujutro. Odrasli uzimaju od 1/2 do 1 male žličice (djeca samo prstohvat). Prah konzumirate s malo, vode, čaja, a odličan dodatak je limunov sok koji potiče apsorpciju kalcija. Takvu kuru treba provoditi mjesec dana, a najviše 2 puta godišnje.

 

Ovakva kura je odlična u slučajevima: alergija, slabokrvnosti, čišćenje krvi i općenito za  jačanje organizma.

Piše: Sunčica P.