Idealan doručak

doručak

Ovo jelo je sigurno zdravo, u tome se svi slažemo. Međutim, ne ističem ga zato što je zdravo i idealno za početak dana, nego zato što je fino. Ni sama nisam vjerovala u tu kombinaciju. Slučajno sam se našla u situaciji i probala sam. Okus je božanstven. Čini mi se da se niti jedan drugi doručak ne može mjeriti s ovim. Ovo jelo uzimaju mnogi bolesnici od raka i autoimunih bolesti. Sjemenke lana i sezama su veliki izvor nezasićenih masnih kiselina. U kombinaciji s jogurtom, to je dobitna kombinacija. Voće, zobene pahuljice, orasi, med su prave zdrave i cjelovite namirnice. Izuzetno bogat, kvalitetan i ukusan obrok. Kada se naviknete na ovo jelo, ništa vas više neće tako dobro zadovoljiti. Pripremite ga točno na sljedeći način.

Sastojci

  • zobene pahuljice
  • grožđice
  • prah od lana (može i prah od sezama)
  • krupno rezani orasi (ili bademi, ili lješnjaci)
  • med
  • narezane suhe smokve, borovnice, maline  i slično bobičasto voće
  • jogurt

Dan ranije namočite zobene pahuljice u toplu vodu, zajedno s grožđicama. Vodu je dobro zakiseliti s malo limuna. Neka odstoji na sobnoj temperaturi od 7-24 sata. Nakon tog vremena sjemenke i grožđice će dobro nabubriti. U smjesu zatim dodate 2 do 3 žlice mljevenih sjemenki lana ili sezama. Lan i sezam meljete u blenderu i svaki put morate friško samljeti, jer ta samljevena smjesa brzo oksidira i gubi ljekovita svojstva. Zatim dodajte krupno rezane orahe, bademe, lješnjake (već čega imate). Zasladite medom po ukusu. Ukus će biti fantastičan ako dodate narezane suhe smokve ili neko bobičasto voće. Smjesu podijelite u zdjelice i prelijte jogurtom. Mene je fascinirala kombinacija blago slatkastog i kiselog od jogurta. To mi izuzetno paše. Često ovo u zdjelicama nosim na posao za doručak. Tko kaže da se i na poslu ne može zdravo jesti. Ne uskraćujte sebi najkvalitetniji doručak!

 

Pročitajte više o pravilnoj pripremi žitarica....

 

Savjet

Za zobene pahuljice je bitno da ih ne kuhate, jer se pritom uništi fitaza. To je enzim koji neutralizira nepoželjnu fitinsku kiselinu. Zobene pahuljice treba namakati na sobnoj temperaturi, u toploj, kiselkastoj vodi, od 7-24 sata. Nakon toga ih, ako želite, slobodno možete malo prokuhati.

Kupujte najobičnije zobene pahuljice, bez ikakvih dodataka. Izbjegavajte one hrskave ili sa dodatkom voća i koječeg drugog. Takve obično sadrže aditive i konzervanse. Ovaj recept ne možete raditi ako pahuljice nisu čiste. Eventualno je uredu ako su sa zobenim pahuljicama pomiješane druge žitarice tipa zob ili ječam. Osim toga, pazim da zobene pahuljice budu domaće proizvodnje, jer na tržištu ima puno zobenih pahuljica iz Njemačke. Svake domaće zobene pahuljice su sigurno više ekološki uzgoj nego bilo koje njemačke. Na stranim pahuljicama se uvijek ističe da su ekološki uzgoj. Nemojmo biti naivni. Iako to na našim proizvodima nije istaknuto, sigurna sam da je domaća namirnica kvalitetnija u tom smislu.



Ocijenite ovo:

prosjek 5.0 (1 glas(a)/ova)



Poštovana Ivana! LCHF je prehrana koja isključuje gluten, rafinirani šećer i rafinirana i hidrogenizirana biljna ulja, a tako i sve proizvode od nabrojanog. Okrećemo se pravoj hrani, koja uključuje jaja, meso, ribu, perad, povrće, dobre masti, a mliječno i voće jedu oni kojima ne smeta. Koliko možemo, nabavljamo domaće i iz ekološkog uzgoja. Sretnici uzgajaju sami svoju hranu. Heljda se ne smatra žitaricom, ali ima visoki udio ugljikohidrata, pa nekome može smetati. Kad ju pripremam svojima, namačem ju prije toga par sati ili preko noći, u vodi s octom. Slijedeći dan ju operem i stavim kuhati. Na taj način dobro je pripremati sve žitarice i mahunarke, da se neutralizira fitinska kiselina. Pratim dosta LCHF blogova, no, vidim da ponekad netko jede i nešto što ne spada u LCHF, koliko zbog eksperimenta, toliko zbog pozitivnog učinka na zdravlje. Tako radim i ja, no, gluten nije više u mojoj prehrani, s tim ne eksperimentiram, isključen je nešto dulje od 5 godina. Poz, Sanja B.

Bok, kao nova( jučer sam prvi put naišla na članak o lchf prehrani pa danas gutam sve o tome) imam jedno pitanje...piše da se u ovoj prehrani ne dozvoljavaju žitarice a u ovom receptu su pahuljice i ječam i heljda...da li se to može konzumirati jer ja jako volim zob i heljdu pa bi to isto kuhala i radila, hvala na odgovoru, i ako se smije koji je pravilan način korištenja, ja se sjećam da je moja baka namakala heljdu prije kuhanja ali ne znam koliko dugo, hvala na odgovoru i lijep pozdrav

Tu ne piše, ali i orašaste plodove treba namakati, barem 12 sati, baš zbog fitinske kiseline.

Očigledno ste dosta pročitali o tome i prakticiarte taj način ishrane. Bez obzira što je tekst možda prepisan, Vaša preporuka dosta znači... Dobre stvari treba proširiti među ljudima, a to ste upravo vi napravili. Znam da je mnogim ljudima ovo što ste napisali novost, i to novost koja je jako zanimljiva...

Hvala na ponudi za suradnju, ali nisam ju zaslužila. Moja dva posta su "kićenje tuđim perjem" tj. kopipestanje s bloga Istine i laži o hrani koji piše nutricionistica Anita Šupe. Blog je o LCHF (low carb high fat) načinu ishrane koji ja prakticiram već dvije godine i mogla bih ga svakome preporučiti.

Gospođa Tonkica, Vaš komentar je odličan i savršeno nadopunjava ovu temu! Toliko je dobar da zavrjeđuje status u posebnom članku. U postojeći članak sam dodala link koji vodi na vaš članak o pripremi žitarica... Ovim putem potičem da svoja razmišljanja i stavove slobodno šaljete na mail adresu gazdarice (u podnožju stranice) i s velikim zadovoljstvom ćemo to objavljivati...

U procesu natapanja se omogucuje da enzimi, lakto-bakterije i brojni drugi sitni ”pomagaci” razgrade i neutraliziraju fitinsku kiselinu. Potrebno je najmanje 7 sati natapanja u toploj kiselkastoj vodi da se neutralizira veci dio fitinske kiseline u zitaricama (preporuca se natapanje od 7-24 sata). Natapanje u toploj vodi takodjer neutralizira inhibitore enzima (spojevi koji blokiraju rad enzima koji su vrlo vazni za probavu hrane) koji se nalaze u svim zitaricama, pa se njihovom neutralizacijom potice proizvodnja brojnih vrijednih enzima koji nam pomazu da mozemo absorbirati puno vise vitamina iz zitarica, narocito B skupine.

Nasi preci i tradicionalni narodi u skoro svim dijelovima svijeta uvijek su natapali, fermentirali i/ili proklijavali zitarice prije nego su ih jeli. Meni je fascinantno to kako su znali sto treba raditi a mi danas uz svu modernu nauku opet sve radimo krivo. Zitarice naime u svojoj opni sadrze antinutrijente, tj tvari koje sprecavaju absorpciju hranjivih tvari u tijelu. Npr fitinska kiselina sprecava absorpciju kalcija, magnezija, bakra, zeljeza i cinka u probavnom traktu. Zato prehrana bogata zitaricama moze lako dovesti do ozbiljnog nedostatka ovih minerala u tijelu i smanjivanja kostane mase. Danasnje prehrambene smjernice nas poticu da jedemo sve vece kolicine neobradjenih integralnih zitarica, sto dovodi do mnogih bolesti crijeva kao npr SIC (sindrom iritabilnog crijeva) ciji su simptomi bolovi u stomaku, napuhanost, gasovi, proljev ili kronicni zatvor.

Vizija

Prirodna hrana, prirodna kozmetika, lijekovi iz prirode, sve - što prirodnije. Trudim se da svi recepti i savjeti budu što prirodniji. Pokušavam objasniti da su biljke vašeg podneblja najbolji izbor u prehrani. Zaboravite egzotične i skupe namirnice. Biljke koje rastu pokraj vas, koje su rasprostranjene i savršeno prilagođene određenom podneblju, često puta su korov, takve biljke su najbolji izvor vašeg zdravlja. Potičem na uzgoj vlastitih biljki ili korištenje divljeg, samoniklog bilja. To je najjeftiniji i najzdarviji način prehrane. Izbjegavam umjetne, egzotične i skupe namirnice kao i postupke koji su komplicirani i iscrpljujući. Posebno volim objavljivati stare recepte koji su vezani uz podneblja i kojima je vrijeme dokazalo kvalitetu. više ▹

Pozivamo Vas na suradnju, reklamiranje, razmjenu materijala ili objavu vaših radova.
kontakt email: info@prirodna.hr

Portal sadrži brojne savjete narodne medicine koje primjenjujete na osobnu odgovornost!
© 2018 • www.prirodna.hr • sva prava pridržana.
CMS 18.0421/14